Odbyło się szkolenie dla Członków Rady oraz Biura LGD |
14.10.2010. |
W dniach od 12-13 października 2010r. członkowie Rady oraz pracownicy biura LGD Ziemia Bielska uczestniczyli w szkoleniu w ramach działania 4.31 Funkcjonowanie Lokalnej Grupy Działania, nabywanie umiejętności i aktywizacja Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007-2013, które od było się w Hotelu Lajkonik w Zawoi.
Szkolenie to obejmowało następujące zagadnienia: - Ocena dotychczasowego funkcjonowania Rady LGD Ziemia Bielska. Omówienie I spotkania przedstawicieli rad LGD województwa śląskiego jako przykłady procedur oceny.
- Działalność sieci LGD w Polsce, współpraca z MRiRW oraz KSOW.
- Mapa instrumentów finansowania projektów na rzecz rozwoju obszarów wiejskich w województwie śląskim.
- Dobre praktyki LEADER w krajach UE.
- Warsztaty- myślenie projektowe-jakie inicjatywy i inwestycje warto wspierać na obszarze LGD Ziemia Bielska
- Warsztaty- burza mózgów na temat funkcjonowania LGD- przedsięwzięcia w ramach nabywania umiejętności i aktywizacji do 2015r.
- Omówienie konkursów dotychczas ogłoszonych przez LGD Ziemia Bielska.
- Zmiany w rozporządzeniach dotyczących LGD.
- Konkurs „Małe projekty” (dokumentacja konkursowa, wniosek, rozporządzenia, procedura, kryteria).
|